Tutkimus väittää, että puuro estää tehokkaasti syöpäkuolemia
Nyt viimeistään on aika lisätä puuro aamiaiseen!
Harvardin yliopiston teettämässä tutkimuksessa huomattiin, että ihmisten kuolleisuus laskee merkittävästi, mikäli he syövät 70 grammaa kokojyvätuotteita päivässä. Tutkimukseen osallistui vajaa 800 tuhatta ihmistä, joten kyse on erittäin varteenotettavasta ja luotettavasta tutkimuksesta. Lautasellinen puuroa päivässä voi alentaa kuolleisuusriskiä huimat 22 prosenttia. Puuro laski syöpäkuoleman riskiä 20 prosentilla. Se laski saman verran myös riskiä kuolla sydän- ja verisuonitauteihin, jotka ovat Suomessa erittäin yleisiä kuolemansyitä. ”Tähän meta-analyysiin perustuen ja myös muihin aikaisempiin tutkimuksiin verraten olemme saaneet vahvat todisteet kokojyvätuotteiden positiivisista terveysvaikutuksista”, kertoo Harvardin yliopiston apulaisprofessori Qi Sun.Syötkö sinä puuroa? Onneksi olkoon, mikäli vastasit ”kyllä.”
LUE MYÖS:
1€ = 10€ arvosta ilmaiskierroksia ilman kierrätystä!
- Talleta 1€
- Saat heti 50 ilmaiskierrosta Tuohi 1000 -peliin (arvo 0,20€ per kierros)!
- Ei kierrätysvaatimusta!
- Tämä pohjoiskarjalainen perinneherkku vie suoraan lapsuuden muistoihin
- Sekoita mangososetta jääpalojen sekaan ja kaada päälle kuohuvaa
- Kinuskinen mummon mustikkapiirakka valmistuu ilman vatkainta
- Miksi monet teippaavat lusikan kastelukannuun? Syy on nerokas
- Kierrepekonit olivat grillijuhlien hitti – ensi kerralla teen tupla-annoksen
- Jossun kanataco-salaatti on täydellinen hellepäivän ruoka – raikas, täyttävä ja helppo
- Opin tämän ohjeen kreikkalaiselta ystävältäni – Aidot kreikkalaiset lihapullat
- Mummin paras raparperipiirakka kuuluu kesään – Nappaa helppo resepti talteen!
- Ripottele popcorninjyviä multaan ja odota pari viikkoa – yllätyt lopputuloksesta
- Muistatko tämän lapsuuden herkun? Kesäinen versio on vielä parempi
- Suomalaisten aliarvostama marja on todellinen terveyspommi
- Lapsetkin ottivat santsikierroksen – kiitos Hanna Sumarin reseptin
- 90-luvun Raparperi-Riikka on kesän ihanin kakku – resepti kannattaa ottaa talteen
- Pekoniin käärityt lihapommit villitsivät grillaajat viime kesänä – nyt resepti leviää taas
- Näin houkuttelet punkkeja tietämättäsi – 8 yleistä virhettä luonnossa
- Kääri jauhelihan sisälle täyte ja pyörittelee lopuksi perunaraasteeseen – lopputulos on taivaallisen hyvä
- Muistatko tämän lapsuuden herkun? Kesäinen versio on vielä parempi
- Monen mielestä tämä kala on jopa lohta parempaa – nyt on paras aika ostaa
- Metsästä löytyy juuri nyt täydellinen mauste graavilohelle – kokeile ennen kuin kausi loppuu
- Raparperista syntyy muutakin kuin piirakkaa – kokeile tätä pullaa