Kesällä tulee usein tilanteita, kun vieraita ilmoittautuu kylään melko lyhyellä varoitusajalla. Silloin on mukava, jos kaapista tai pakastimesta löytyy jotain valmista tarjottavaa ilman, että tarvitsee lähteä kiireessä kauppaan tai alkaa leipoa. Tässä helppo ja herkullinen idea.

Mansikkajäädyke

Ainesosat (6 annosta)

  • 1 tölkki Flora Vanillaa
  • 1 prk kevyttä maitorahkaa
  • 5 dl mansikoita
  • sokeria maun mukaan

Ohje

Vaihe 1. Vatkaa Flora Vanilla vaahdoksi.

Vaihe 2. Lisää joukkoon maitorahka ja mansikat. Jos käytät pakastemansikoita, lisää ne suoraan jäisinä.

Vaihe 3. Vatkaa seosta, kunnes mansikoiden rakenne hieman rikkoutuu ja massa muuttuu kauniin vaaleanpunaiseksi. Lisää sokeria oman maun mukaan.

Vaihe 4. Kaada seos vuokaan. Silikonivuoka toimii tässä hyvin. Peitä vuoka esimerkiksi foliolla.

Vaihe 5. Anna jäätyä pakastimessa yön yli.

Vaihe 6. Ota jäädyke sulamaan hyvissä ajoin ennen tarjoilua. Pieni jäädyke tarvitsee yleensä noin puoli tuntia, suurempi noin 1–2 tuntia.

Vaihe 7. Koristele halutessasi mansikoilla ja sitruunamelissan lehdillä.

Jaa resepti myös ystävillesi!

Reseptit: Kotikokki

Lue myös: