Näin iltaisin nautittu viinilasillinen vaikuttaa hyvinvointiin – 5 yllättävää asiaa
Esimerkiksi viinin juominen ennen nukkumaanmenoa kannattaa.
Tutkimuksen mukaan viinin juominen – jopa kuuteen annokseen asti viikossa – ei lisää todennäköisyyttäsi saada sydänkohtausta tai aivohalvausta. Harvardin tutkijan Elizabeth Mostofsky:n mukaan säännöllinen viinin juominen pienissä erissä on pitkällä aikavälillä jopa hyödyllistä. Se lisää veressä hyvien kolesterolien määrää, mikä vähentää veritulppia. Eli kun juot, juo kohtuudella. Myös Washington Staten yliopiston tutkimuksen tulokset ovat samalla linjalla. Tutkimuksen mukaan erityisesti punaviinin resveratrolit voivat muuttaa läskiä kaloreita kuluttavaksi ”ruskeaksi” rasvaksi. Tässä tuloksia viinin terveellisyydestä: Viini voi muun muassa…1. Estää painonnousua
Washington State yliopiston vuoden 2012 tutkimuksen mukaan viinin on mahdollista estää prosesseja, jotka johtavat solujen kasvuun. Myös vuoden 2014 tutkimus Hohenheimin yliopistossa Saksassa löysi, että ihmiset laihtuvat helpommin, kun he juovat valkoviiniä.2. Ehkäistä syöpää
Tutkijoiden mukaan viinin resveratrolit voivat auttaa torjumaan pään ja niskan alueiden syöpää. Viinin ainesosat voivat tuhota vioittuneita soluja, jotka voisivat muuten johtaa tiettyihin syöpiin.3. Estää petipunkkien puremia (kyllä!)
Jos kärsit petipunkkiongelmasta, punaviinin juominen iltaisin ennen sänkyyn sujahtamista voi olla oikea ratkaisu. Nebraska-Lincolnin yliopiston tutkijat ovat löytäneet tutkimustuloksen, jonka mukaisesti petipunkit pitävät verestä, joka ei ole alkoholipitoista.4. Ehkäistä muistinmenetyksiä
Texas A&M Health Science Center Collegeof Medicine:n mukaan viinin resveratrolit auttavat ehkäisemään muistinmenetyksiä. Tutkimus suoritettiin rotilla. Kun niille oli juotettu kahden vuoden ajan viiniä, ne alkoivat muun muassa oppimaan ja muistamaan paremmin.5. Auttaa sinua elämään pidempään
Tutkijoiden mukaan viinin resveratrolit tukahduttavat molekyylejä, jotka voisivat aiheuttaa tulehduksia. Ne myös vähentävät erilaisia ainesosia veressä, jotka voisivat sekoittaa insuliinin tuotannon. Näin voimme elää pidempään ja terveemmin. Buffalon yliopiston tutkijoiden mukaan resveratrolit myös vähentävät kakkostyypin diabeteksen kehittymistä sekä aivohalvauksia. Kannattaa siis juoda viiniä joka ilta, mutta maltillisesti! Kippis!Lähde: Huffington Post
LUE MYÖS:
1€ = 10€ arvosta ilmaiskierroksia ilman kierrätystä!
- Talleta 1€
- Saat heti 50 ilmaiskierrosta Tuohi 1000 -peliin (arvo 0,20€ per kierros)!
- Ei kierrätysvaatimusta!
- Pieni virhe voi tuhota puukiukaan arinan
- Mummon tekemänä tämä maistui maailman parhaalta – päälle loraus vaniljakastiketta
- Vanhan ajan Wilhelmiina-keksit ovat paljon parempia kuin miltä näyttävät
- Jos vähintään 3 kohtaa täsmää, kyse voi olla alkoholiriippuvuudesta
- Uusi tuholainen leviää Suomessa – näin se päätyy koteihin
- Raparperin happamuus tekee porsaanfileestä erityisen herkullista
- Suosikkidrinkki päätyi kiisseliin – en olisi uskonut, miten hyvä jälkiruoka siitä syntyi
- Ruotsalaiset lihapullat ovat erityisen meheviä – salaisuus löytyy yhdestä ainesosasta
- Annin resepti lunasti lupauksensa – näistä tuli todella parhaat mustikkamuffinssit
- Mitä vanhempaa kermaa käytät, sitä parempia näistä pikkuleivistä tulee
- Lapsetkin ottivat santsikierroksen – kiitos Hanna Sumarin reseptin
- 90-luvun Raparperi-Riikka on kesän ihanin kakku – resepti kannattaa ottaa talteen
- Pekoniin käärityt lihapommit villitsivät grillaajat viime kesänä – nyt resepti leviää taas
- Vanha piirakkaohje kulkee suvussamme jo neljännessä polvessa – täytteet valitaan sesongin mukaan
- Kääri jauhelihan sisälle täyte ja pyörittelee lopuksi perunaraasteeseen – lopputulos on taivaallisen hyvä
- Monen mielestä tämä kala on jopa lohta parempaa – nyt on paras aika ostaa
- Näin houkuttelet punkkeja tietämättäsi – 8 yleistä virhettä luonnossa
- Metsästä löytyy juuri nyt täydellinen mauste graavilohelle – kokeile ennen kuin kausi loppuu
- Laiskan leipurin unelmasämpylät valmistuvat vartissa – ei vaivaamista eikä kohotusta
- Astetta villimpi vispipuuro hurmaa metsän maulla – kokeile itse